Alla inlägg under mars 2010

Av Karin - 19 mars 2010 20:45

 


Detta inlägg tillägnar jag min Underbara moster Ulla 


Jag vet att du har det bra vart du än är, vissa säger att hon är i himlen andra påstår nåt annat.. För mig spelar det ingen roll för jag vet att hon är någonstans där hon har det bra. Där hon omfamnas av saker som fick/får henne att må bra. Solen, barn, skratt o djur. Hennes son och hennes man. Det är saker jag vet gjorde Ulla glad.

Jag ser detta som en gåva, att hon fanns i mitt liv under den tid hon levde. Hon gav mig så oerhört mkt, utan henne hade jag aldrig skrattat så mkt som jag gjort och jag ska försöka så gott jag kan att hålla upp livsglädjen som hon gav mig. Minnas alla vacka minnen jag har av henne och hennes son Magnus. Magnus kan jag fortfarande skapa minnen tillsammans med. Så Ulla lever vidare i både honom och inom mig kan jag lova.


Och till dig Magnus, jag skänker varma tankar till dig och du ska veta att jag alltid ställer upp, vad det än gäller. Även om du inte läser detta så tror jag att du vet.


Jag tänker inte skriva alla tankar jag har i hjärnan utan bara försöka att vara så posetiv som möjligt, även om det är svårt.

Idag var det begravning. Var en fin stund i kyrkan. Jag trivs i kyrkan på nåt sätt. Konstigt egentligen, jag är aldrig där typ men när jag är där så känner jag likadant, att man trivs där o att de är fint. Allt är lugnt o man kan bara tänka sig bort. När kyrkklockorna började ringa släppte allt, tårar rann ner för min kind. Jag vände tankarna till alla goda minnen jag har med dig Ulla, för det är så man får försöka göra.


När jag skriver detta känner jag mig tom, även om texten bara flyter på. Jag tror nog aldrig att man kommer att fatta att hon är borta. Sorgen kommer att finnas kvar var dag men det gäller att tänka positivt, inte deppa. LIvet lever vidare, konstigt nog. Dagarna går o går o snart är man där själv. Därför ska man leva livet varje dag man lever. Jag är inte jätte bra på det men försöker att ta vara på människor i min närhet som betyder. Nya liv kommer till, såsom de två vackra barnen som jag har lyckan till att vara moster åt. Sådan glädje. Det är sådant som får en att fortsätta må bra.


Så till er som betyder nåt, familj och andra vackra människor som finns i mitt liv. Jag älskar er med hela mitt hjärta. Vi klarar det här som kallas livet tillsammans, jag vet det!


Presentation


Day The Music Died

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv vad ni tycker o känner ;)


Ovido - Quiz & Flashcards